Staropramen a Gambrinus nejlepšími pivy? Absurdita beroucí dech
Včerejší článek ve (stále ještě relativně seriózním) deníku MF dnes (viz http://ekonomika.idnes.cz/test-vycepni-piva-mf-dnes-0hu-/test.aspx?c=A170522_160136_test_rts) mě, stejně jako mnohé jiné pivomily, přinejmenším udivil. Staropramen a Gambrinus nejlepšími desítkami? Dělá si někdo legraci?
Inu, očekáváme-li od piva uniformní nudu téměř bez chuti a k tomu nějaký ten alkohol k "udělání nálady", pak bychom zejména u značky s velkým S byli správně.
Nicméně každý pivař, jehož pivní obzor nekončí za rohem jeho hospody ví, že tyto značky jsou prostě průmyslovým standardem a ani po mnoha rozhovorech s "lidovými" pijáky jsem ani u jednoho neměl dojem, že by S a G považoval za nějaký pivní zázrak. Souhrnný "vox populi", jak jsem jej zaznamenal, zní asi v tom smyslu, že jde o "normální piva na normální pití", přičemž na to "lepší pití" (např. Vánoce) by si patrně zakoupili např. Plzeň či Budvar.
O to více bere dech názor odborné komise, která desítky Staropramen a Gambrinus vybrala jako nejlepší. Kdo byl prosím členem této komise? Nebyli tam "náhodou" také lidé ze zmíněných pivovarů? Byli zaúkolováni od vedení svého pivovaru, vybrali své pivo (které jistě spolehlivě poznají), aby dostalo body, ztratili stavovskou čest, nebo (což by bylo asi úplně nejhorší) opravdu věří, že je jejich pivo skvělé?
Ať si laskavě každý sáhne do svědomí. Pro mě osobně jsou obě značky (a to zejména Staropramen - o dost více než Gambrinus, který si zbytky charakteru přeci jen udržel) symbolem degenerace kdysi dobrého piva na euroležákovou plytkost.
Že nejsem sám, o tom svědčí žebříček nejlepších výčepních piv. A kdo by chtěl (částečně oprávněně) argumentovat trvanlivostí, skladováním atd., je zde i žebříček nejlepších desítek z velkých průmyslových pivovarů či středních průmyslových pivovarů.
Názor ať si každý udělá sám. Vox populi, vox Dei, nebo hlas lidu - hlas Boží, praví se. A minimálně hlas lidu znamená více, než hlas "public relations" daných pivovarů.
Souhrnem mi celá tato mediální vlnka trochu připomíná celostránkový článek v seriózním týdeníku, rubrika Úspory. Titulek článku?
"Kreditní karta vám dodá finanční volnost."
Jenže zde to bylo označeno jako placená inzerce...
Kvalitě navzdory mediální masáži zdar!
PanVrchni
Nicméně každý pivař, jehož pivní obzor nekončí za rohem jeho hospody ví, že tyto značky jsou prostě průmyslovým standardem a ani po mnoha rozhovorech s "lidovými" pijáky jsem ani u jednoho neměl dojem, že by S a G považoval za nějaký pivní zázrak. Souhrnný "vox populi", jak jsem jej zaznamenal, zní asi v tom smyslu, že jde o "normální piva na normální pití", přičemž na to "lepší pití" (např. Vánoce) by si patrně zakoupili např. Plzeň či Budvar.
O to více bere dech názor odborné komise, která desítky Staropramen a Gambrinus vybrala jako nejlepší. Kdo byl prosím členem této komise? Nebyli tam "náhodou" také lidé ze zmíněných pivovarů? Byli zaúkolováni od vedení svého pivovaru, vybrali své pivo (které jistě spolehlivě poznají), aby dostalo body, ztratili stavovskou čest, nebo (což by bylo asi úplně nejhorší) opravdu věří, že je jejich pivo skvělé?
Ať si laskavě každý sáhne do svědomí. Pro mě osobně jsou obě značky (a to zejména Staropramen - o dost více než Gambrinus, který si zbytky charakteru přeci jen udržel) symbolem degenerace kdysi dobrého piva na euroležákovou plytkost.
Že nejsem sám, o tom svědčí žebříček nejlepších výčepních piv. A kdo by chtěl (částečně oprávněně) argumentovat trvanlivostí, skladováním atd., je zde i žebříček nejlepších desítek z velkých průmyslových pivovarů či středních průmyslových pivovarů.
Názor ať si každý udělá sám. Vox populi, vox Dei, nebo hlas lidu - hlas Boží, praví se. A minimálně hlas lidu znamená více, než hlas "public relations" daných pivovarů.
Souhrnem mi celá tato mediální vlnka trochu připomíná celostránkový článek v seriózním týdeníku, rubrika Úspory. Titulek článku?
"Kreditní karta vám dodá finanční volnost."
Jenže zde to bylo označeno jako placená inzerce...
Kvalitě navzdory mediální masáži zdar!
PanVrchni
25.5.2017 20:48