zavrit

Starobrno - Craft APA 12°

American pale ale („APA“)


Voda, ječné slady, pšeničný slad, upravený chmel, chmelový extrakt
neznámo
5.00 %
12.00 °
Pivovar Starobrno, Hlinky 160/12, Brno, 60300 vlajka cz
Heineken




Historie záznamu o pivu: rozbalit 0 záznamů

22.5.2020 17:03

Přihlašte se a získáte možnost:
  • upravovat a zakládat piva
  • psát si k pivům soukromé poznámky
  • vytvářet seznam svých oblíbených piv
  • nahrávat obrázky
Toto pivo zatím nikdo nemá mezi oblíbenými. Můžete to změnit po přihlášení.
Logo piva není k dispozici.

Máte lepší obrázek tohoto piva?
Můžete se přihlásit, nahrát jej a získat body za nahrání.

Recenze piva „Starobrno - Craft APA 12°

Hodnocení

Kvalita:54 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:75 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Redaktor PanVrchni

17.7.2020 3 5
Starobrno - Craft APA 12°
plechovka
Dlouhá poslední recenze od Pete69, jež má patrně základ v nějaké diskusi na Facebooku (který chvála Bohu neprovozuji), mě přiměla ke zhodnocení Starbrno Craft APA (100 bodů jsem si za její přečtení s dovolením nepřidělil :-)).

Nuže - zde jsou moje dojmy:

Vůně: zatěžkaně až bonbónově ovocitá.
Barva: kalně oranžová.
Pěna: špinavě bílá, tuhá, ale nekompaktní a trhající se.
Chuť: takové pololežákové tělo, na APA nadprůměrně nasládlé. Výrazná a i příjemná ovocně nasládlá linka, ovšem notně poznamenaná pasterační (vlhký papír) pachutí. Chmel se projevuje spíše v rovině ovocně aromatického charakteru, než v nějaké výrazné hořkosti - ta je neagresivní a jemná.
Říz střední, pitelnost celkem dobrá.

Kdosi tu kdysi použil výrazu "baby ale". Podobné pojmenování bych asi volil pro Starbrno craft APA. Pro ležákomily zajímavé zpestření a možná brána do světa bohatství pivních stylů, pro milovníky ejlů spíše položka v kategorii "zkusit a stačí, v nouzi použitelné".
Každopádně posílám malé bezvýznamné plus do Brna za odvahu zkusit trošku pivní osvěty.

Hodnocení

Kvalita:38 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:60 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Pete69

16.7.2020 2 5
Starobrno - Craft APA 12°
Hlavně ať vám všem "šmakuje" :)

Pro mě je to pivo typu "DÁ SE" a tak jsem i hodnotil.

Poměr cena/výkon odpovídá a tak jsem i hodnotil.

Pokud někomu chutná a dal hodnocení DOBRÉ.. budiž. Ale hodnotit toto pivo jako nadprůměrně je holý nesmysl a ten, kdo ochutnal alespoň 10 vzorků APA z malých pivovarů mi musí dát za pravdu.. a nebo je Brňák :) ( a to nic proti brňákům, protože jsem se tam něco najezdil a bylo mi tam opravdu dobře a rád na to vzpomínám ).

Chi tím jen říci, že jsem dal tomuto pivu šanci 4x. Vždy stejná písnička: Pasterací zabitá chuť lehce podprůměrně nachmeleného APA, která ani NÁHODOU není dobrá, natož nadprůměrná.

Moro ať už diplomaticky, nebo to myslel vážně napsal, že by to mohla být SB APA pro spoustu pivomilců prvním schůdkem k poznávání pivní rozmanitosti. Možná ano.. pivaři, který doposud znal jen ležáky možná začne vrtat červík v hlavě a začne zkoušet i jiné pivní styly. Já jsem ale v té skupině, že pokud bych o chutnal poprvé toto pivo, tak budu raději dále pít PU a do experimentů se nepouštím.

Nejsem znalec, chuťové pohárky mám ale velmi dobře nastavené a poznám dobré pivo od špatného a dokáži rozeznat spoustu rozmanitých chutí v pivu. Některé staré recenze piv z velkoprůmyslových pivovarů bych dnes vzal zpět a možná na to jednou dojde.

Nejsem snob, ani milionář, dělám ve "fabrice" a beru dejme tomu mírně nadprůměrný plat. Nejsem žádný zmlsaný jazýček, ani Rotschild, ani nemám vypitou tak, že nepoznám pivo od vyjetého oleje. ( reaguji na některé drsnější komentáře k mým recenzím ) Jsem jen člověk, který má rád pivo, snaží se shánět každý týden nová a nová piva, ať už v pivotékách, nebo při výletech v dostupných "místních" pivovarech.

Poslední dobou jsem tu asi nejaktivnější recenzent ( ne znalec, soudce, či porotce ) a chápu, že spousta z vás nemá stejný názor na konkrétní pivo.. ještě jednou, jsem recenzent a to i přes to, že mám ochutnáno cca. 2000 rozličných českých piv.. moje vnímání piva se nikdy nesejde s každým z vás, ale buďte sakra soudní a nepřipojujte se k národu HATErů, kteří, když se jim něco nelíbí, tak se okamžitě ozvou, ale pokud souhlasí, tak mlčí.

Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že SB APA je průměrná, nebo dokonce nadprůměrná v rámci pivovarů ČR. Já vás nebudu přesvědčovat o tom, že vám nemá chutnat, pokud vám chutná.. a ani to nedělám.

Pivní znalci, sládkové, milovníci piva, pivaři, či občasní konzumenti piva.. buďte více v klidu.. ochutnávejte.. popíjejte s mírou a buďte štastni, že máme tak širokou paletu piv k ochutnávání... trošku méně osobních útoků na AP a více shovívavosti.. já také nereaguji jako barakuda na každý příspěvek, který vychvaluje Staročech výčepní...

Přeji AP jen to nejlepší a doufám, že ho bude Vojta ještě nějaký čas udržovat, protože i ta kontroverze mě baví a rozhodně mi nebere chuť a nadšení k objevování dalších nových piv.

Každé pivo, které piji při otevřené stránce AP a snažím se při jeho pití najít kladné vlastnosti piva, ( někdy prostě vyplynou i ty negativní ) si vychutnám opravdu do každého doušku a každá má recenze je jen OSOBNÍ prožitek a mé vnímání daného piva.. Potom už je dobré téměř jakékoliv pivo pité s přáteli, či rodinou, ale to už je jiná písnička :)

Ten kdo dočetl text do konce, jistě zaslouží odměnu a nechť mu přidělí Pan Vrchní ( Vojta ) 100 B :) a já ho v případě zájmu rád pozvu na pivo :)

Dej bůh štěstí v tomto nelehkém, ale přeci jen dobrém čase!

Hodnocení

Kvalita:34 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:60 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Pete69

22.5.2020 2 5
Starobrno - Craft APA 12°
Tesco
Starobrno Craft…. No Comment.

Pěna: Vysoká řidší, nakonec po opadnutí přeci jen drží slabá souvislá vrstva nažloutlé barvy.

Barva: Mírně zakalená tmavší zlatá.

Vůně: Pivo voní jako nakvašené pomeranče, či mandarinky s jemnou linkou pryskyřice.

Chuť: Pivo je nefiltrované a pasterizované a je to znát, tupý zabitý slad, chuť mandarinek a trošky pryskyřice. Jemný celkem příjemný říz a mizerná pitelnost. Zabitá APA.. ale co se dá čekat za 25 Kč.. Určitě už nekoupím a pokud někdo na poprvé zkusí IPA/APA zrovna od Starobrna, tak se nebudu divit, pokud na tento pivní styl navěky zanevře.

Hodnocení

Kvalita:57 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:56 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Thymallus

1.4.2021 3 5
Starobrno - Craft APA 12°
Albert, 0.5l plech
Tak u tohohle starobrníka je barva kapku kalnější, což se u velkoprodukce moc často nevidí...
Pěna je hustá a bílá a opadává tak nějak normálně.
Vůně je ovocná, cítím citrusovou a takovou tu IPA/APA vůni...
Chuťově je to takové příjemné lehké pivo s mírnou hořkostí, zato s hodně tropickou chutí.
Jako zase tak špatný počin starobrna to není. Mi se to pivo pije celkem dobře, je takové lehké s hořkým dozvukem, který mi kapku ulpívá na patře. Taky mne trošku řeže jazyk z citrusové chuti, ale to mám u většiny piv, u kterých jsou použity chmely s citrusovou chutí - proto když je to silnější pivo, tak se mi moc dobře nepije.
Celkově bych jej hodnotil jako lehký nadprůměr.

Hodnocení

Kvalita:54 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:75 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast MHeavy

25.6.2020 3 5
Starobrno - Craft APA 12°
Globus Havířov
Tak jsem konečně zakoupil STAROBRNO APA a IPL. Napíšu svůj názor i já.Někdo pivo totálně odsoudil,někdo ho vychválil.Sto lidí sto chutí.Někdo má odpito hektolitry různých piv,někdo má odpito hektolitry ležáků a na nic jiného než na ležák nedá dopustit.
Za mě ruku na srdce,napište mi který velký pivovar (chemičky) udělal lepší APU ? Já jsem toho názoru že Starobrno je zatím to nejlepší v daném druhu piva.Netvrdím že je to bomba, ale za 21 Kč není v naší republice zatím lepší velkochemička,která dokáže nabídnout lepší APU.
APA mě docela chutná,má krásnou barvu,pěnu.Vůně je zajímavá, ale ne odpudivá.Určitě na zrovna toto pivo od Starobrna nezanevřu a rád si je koupím znovu.Jinak piva od Starobrna mi nikdy nějak nechutnala.Jedno a dost.
Tak to je ode mě vše co jsem chtěl napsat o Starobrno APA.

Hodnocení

Kvalita:28 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:37 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Kure

16.4.2021 1 5
Starobrno - Craft APA 12°
Zakoupeno v  Alberu za 21,90 Kč v plechu. Vůně i chuť nepatrně ovocno bylinná, celkově chutná skoro jak obyčejné pivo. Víc jak jedno bych si nedal.

Hodnocení

Kvalita:46 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:56 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast Krejca

18.8.2021 2 5
Starobrno - Craft APA 12°
Kaufland
Opravdu hodně nasládlé. Ze začátku chuť působí zajímavě, ale člověk se toho rychle "přepije". Není vyloženě špatné, ale nevidím důvod, proč si ho koupit (a vypít) znovu.

Hodnocení

Kvalita:33 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:56 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Štamgast krysa_vasylysa

19.3.2021 2 5
Starobrno - Craft APA 12°
Tesco
Vážení, moje první recenze na stránce, tak jen stručně, plechovka, nečekal jsem zázraky, spíš jsem ji otevíral velice obezřetně, se strachem :-D a vlastně to není zas tak hrozné, souhlasím s tím, co tu už psali jiní, dá se. Ale vzhledem k tomu, co jiného už mi přešlo přes pysk, tak na to sedí "neurazí, nenadchne". Ale pro zaryté ležáky by to asi vážně mohl být impulz pro to, pustit se dál a ochutnat i něco šmakovnějšího než obligátní ležák.

Hodnocení

Kvalita:53 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:75 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host mi***d.com

23.8.2021 3 5
Starobrno - Craft APA 12°
Maskati: Teda lidi, nejsem žádný fajnšmekr, rád popíjím z minipivovarů a dnes mne nouze naučila housti a koupil jsem si tento výtvor v Albertu za cenu něco přes dvacet kaček. Nečekal jsem žádný zázrak, ale byl jsem příjemně překvapený. A když jsem si přečetl zdejší recenze, protože hlas lidu hlas boží, došlo mi, že je to ucházející pivo ve své kategorii za dobrý peníz. Jen musím zdůraznit, že má pravdu ten, kdo napsal, že je tam ta pasterizační pachuť ( vlhký papír ) to je tedy fakt, ale bez toho by to prostě nešlo. Nicméně převládá dobrý dojem za ALE v plechu. Howgh!

Hodnocení

Kvalita:58 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:81 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host mi***ny.cz

8.3.2021 3 5
Starobrno - Craft APA 12°
Pořád jediné svrchně kvašené pivo, které se dá v našem albertu koupit…
Vůně borovicového jehličí. Barva kalná sytě zlatožlutá, pěna krémová – hezky kroužkuje. V chuti grep, a hlavně dominuje borovicová pryskyřice, která snižuje pitelnost a dokonce překrývá chmelovou hořkost. Tóny jemnějšího tropického ovoce, obvyklé u piv tohoto druhu z malých pivovarů, chybí. Pasterace u plechovkového piva s dlouhou trvanlivostí pochopitelná.
Pokud bychom chtěli ochutnat i jiný svrchňák, nezbyde než zajít do malého pivovaru. Pro čerstvou APA či IPA, která nebude vycházet o moc dráž. Nebo vzít sedmičkovou láhev některého z věhlasných malých pivovarů ve vitríně s pivními speciály či vinotéce, to už ale budeme potřebovat cirka stokorunu…
Pivo se mi špatně hodnotí. Nic jiného porovnatelného totiž v této cenové hladině a dostupnosti není. Dát tomu dvě hvězdičky je asi blbost, to mají argusy, delegáti, staročeši apod. Nadprůměrné hodnocení by zas byl podraz na piva z malých pivovarů.

Hodnocení

Kvalita:27 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:16 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host ma***am.cz

2.8.2020 1 5
Starobrno - Craft APA 12°
je to divny pivo, neni moc horke, lehce kysele, aroma po chmelech minimalni. Prestoze v akci za 16.9 Kc, tak dnes poprve a naposledy. APA drtive vetsiny malych pivovaru jsou o mnoho pater lepsi. Ted me jeste ceka jejich IPA a uz ted se bojim. Reklama v TV je vsak slusna. To muselo stat penez.

Hodnocení

Kvalita:91 %
Chuť:
Vůně:
Barva:
Pitelnost:
Následky:
Dojem:85 %
Dostupnost:
Cena:výkon:
Vzhled:

Host Ja***am.cz

20.6.2020 4 5
Starobrno - Craft APA 12°
Výborný, jestli ta zaváděcí cena pod 20 Kč vydrží, tak ho budu kupovat pořád. Nadprůměr typu APA co se dá u nás v plechovce nebo lahvi koupit.
29 3 5

Názory na pivo „Starobrno - Craft APA 12°

Výborný ALE, nesouhlas s předchozím hodnocením! Pít se dá naprosto v pohodě a chuť je velmi příjemná, jemná a přitom silná a navíc cena super! Připomíná mi konkurenční "napitou monkey-sun APA nejmenovaného pivovaru
Napsal/a host To***am.cz, 22.5.2020 15:16
@To***am.cz: Souhlasit nemusíš :). Já zase nesouhlasím s tím, že je pivo srovnatelné s Nachmelenou opicí - Sun APA. Starobrno Craf APA je úplně jinde a to jak množstvím chmelu nebo jasně pasterizační chutí. Nesrovnatelné. Neberu ti to, že ti Starobrno Craft APA chutná.. ať ti nadále dělá radost, pro mě je to pivo typu - dá se.
Napsal/a štamgast Pete69, 22.5.2020 15:23
Já teda taky s p. Pete69 nesouhlasím, byť chápu, že pro toho, kdo má napity stovky minipivovarských piv stylu IPA/APA apod., to může být slabý odvar. Jen si říkám, kolik v tom negativním hodnocení působí "haló efekt", kdy už cena opticky křičí do světa, že tohle prostě nutně za tyhle peníze "musí stát za h...". A přitom to tak špatné není.
A pak taky nechápu poznámku o pasterizační pachuti, když jde o nefiltr a nepaster?
Neříkám, že jde o ultra bombu, ale poměr cena výkon je určitě dost slušný na velkochemii.
Napsal/a štamgast Kvicala, 22.5.2020 16:09
@Kvicala: Na boku plechovky nad složením je napsáno: PASTERIZOVÁNO. Je to nefilt./paster. a tak i chutná. Poměr cena výkon jsem hodnotil, že cena odpovídá kvalitě. Tato APA mi zkrátka nechutná, hodnotil jsem jako : Dá se :) Já to zkrátka kupovat nebudu, nepochutnal jsem si. Neberu vám to, že vám chutná.. svůj názor ale nezměním.
Napsal/a štamgast Pete69, 22.5.2020 16:59
Pete: Souhlasím, že to pivo není bůhvíco, ale kromě jisté vodovosti v jeho chuti mi nepřipadá být na něm nic špatného na tolik, aby si zasloužilo tvůj dovětek o zanevření na tento pivní styl. Myslím, že na poli ležáků lze najít pár případů, které by si takové označení zasloužily daleko více.
Napsal/a host ka***am.cz, 23.5.2020 21:15
Dodám ještě k pitelnosti: APA dle mého není pivo, které by mělo mít vysokou pitelnost. Na to je chuťově příliš divoké a výrazné. Je to takový zákusek - silný zážitek v malém množství. Tuto vlastnost patrně u tohoto kusu postrádáš, ale to z něj nedělá něco odstrašujícího. Kdyby na plechovce nebylo natištěno APA, jak by hodnocení dopadlo?
Napsal/a host ka***am.cz, 23.5.2020 21:25
Nechápu, proč se mě snažíte přemluvit k tomu, aby mi tato APA chutnala :) Děkuji za krásné komentáře, ale já nevím, jestli jsem někdy pil horší APA.

Napište mi někdo z vás zastánců tohoto moku alespoň 3 horší piva v této kategorii..

A kdyby nebylo na plechovce natištěno APA? u APA? Nevím, co na to říci.. Co kdyby na Pilsner Urquell byla na plechovce natištěno pomerančová limonáda, jak by dopadlo hodnocení?. . to by mě zajímalo :)

Nepřesvědčujte mě o tom, že mi má Starobrno Craft APA chutnat.. nechutná.

Pivu zdar.
Napsal/a štamgast Pete69, 24.5.2020 14:55
"... pokud někdo na poprvé zkusí IPA/APA zrovna od Starobrna, tak se nebudu divit, pokud na tento pivní styl navěky zanevře."

Ale no tak, já jsem jako první svrchně kvašené pivo v životě pil nějaký IPA od Nomáda a uvažoval jsem, že to nedopiju a vyleju. Naopak APA Starobrno mi připadá jako dobrý vlídný úvod do svrchňáků. Přihlédnu-li k naprostému nedostatku svrchně kvašených piv v běžných obchodech naší oblasti, pak bych APA Starobrno koupil kdykoli znovu.
Napsal/a host sa***ub.cz, 2.6.2020 10:01
Tak, tak... Jinak dle mě tři horší?? Např Bernard IPA 14, pak Lobkowicz ALE a dle mě i Primátor APA, navíc všechny výrazně dražší! Prostě poměr cena/výkon(chuť) velmi dobrý a o to především dnes jde!
Napsal/a host To***am.cz, 2.6.2020 10:39
Tak, tak... Jinak dle mě tři horší?? Např Bernard IPA 14, pak Lobkowicz ALE a dle mě i Primátor APA, navíc všechny výrazně dražší! Prostě poměr cena/výkon(chuť) velmi dobrý a o to především dnes jde!
Napsal/a host To***am.cz, 2.6.2020 10:39
Souhlas s hostem To***am.cz, přesně trefil tři horší velkoprůmyslové ALE, než je toto Starobrno, které je navíc k dostání za směšnou cenu. Poměr cena/výkon je opravdu hodně dobrý, za mě jediná škoda, že je pouze v plechu. Sklo by mu slušelo mnohem víc. Tak možná časem...
Napsal/a štamgast Kvicala, 2.6.2020 21:11
Jako za 22 Kč na českém trhu bomba. Samozřejmě, že jsou lepší svrchně kvašená piva, ale tohle se fakt dá pít, klidně 3-4 za večer.
Napsal/a host Ju***am.cz, 13.6.2020 22:11
Tou novou řadou Starobrna jsem byl mile překvapen....
Napsal/a host ju***l.com, 14.6.2020 0:02
Tou novou řadou Starobrna jsem byl mile překvapen....
Napsal/a host ju***l.com, 14.6.2020 0:02
Jedním slovem HNUS ze vším všudy!!!!!
Napsal/a host Sm***am.cz, 14.6.2020 14:13
@Sm***am.cz: Až tak drsnej jsem ve svém hodnocení nebyl, každopádně jsem rád, že v tom nejsem sám :)
Napsal/a štamgast Pete69, 14.6.2020 14:43
@ Sm***am.cz: Skutečně fundovaný názor...Jen bych tam uvítal aspoň stručné odůvodnění tak brutálního odsudku. Já tam vidím naopak spíš pozitiva, za tuto cenu co chtít víc?
Napsal/a štamgast Kvicala, 14.6.2020 16:28
jedním slovem: Lahůdka.
Napsal/a host ma***l.com, 14.6.2020 17:08
Prima diskuse.
Trochu objektivity - je to velkoprůmyslový ejl. Průměrný, šedý, nudný. Kdo od něj očekával něco více, pak byl na omylu.
Na zaryté zastánce ležáků (a ještě od Starobrna) musí působit pozitivně, protože jsou zaskočeni, jak může chutnat pivo.
Pro pivaře, kteří hledají rozmanitost a už mají něco napito je opakem - nuda, vodovost, pasterační pachuť.

Dle mě normální stav, protože každý od piva očekáváme něco jiného.

Za mě - škoda peněz a to patřím mezi lidi, kteří u piva cenu neřeší.
Napsal/a znalec Moro, 15.6.2020 8:15
Svrchně klvašené pivo nepiju po litrech, spíš svátečně večer s přáteli, a to se cena samozřejmě nějak neřeší a nakupuje se v osvědčeném malém pivovaru. Nicméně již jsem zažil svrchňáky které běžné pivaře od tohoto stylu spíše odradí. Podle mého názoru APA v plechovce od Starobrna sice není Nachmelená opice, ale má potenciál vzbudit zájem o tento pivní styl i u pijáků běžných českých ležáků. Takže bez ohledu na názory výše, proč ne....
Napsal/a host mi***ny.cz, 15.6.2020 19:54
Teď všude v akci za 18,90 Kč levnější, hořčí a osvěžující a zajímavější víc než řada vyhlášených ležáků.
Napsal/a host Pe***am.cz, 16.6.2020 7:15
@ mi***ny.cz: Ano, přesně tak. Není to samozřejmě ultrabomba, ale za tuto cenu nelze čekat nic lepšího. Je chvályhodné, že i některé velkochemičky se již pouštějí na tento celkem tenký led svrchně kvašených piv. Totéž platí např. pro Volbu sládků a obdobné projekty.
Samozřejmě, že pro znalce a zmlsané jazýčky to není nic, co by ocenili. Ale pro prostý lid je to celkem vhodný a cenově dostupný úvod do mimoležákových spodně kvašených sfér.
Napsal/a štamgast Kvicala, 16.6.2020 20:30
Za tu cenu lepší APA neexistuje. Fakt dobrá. Samozřejmě, že existují lepší svrchně kvašená piva, ale ty jsou taky několikanásobně dražší. Takže poklona a tleskám, to se Starobrnu povedlo.
Napsal/a host to***ff.cz, 17.6.2020 21:16
Tož dobré, to jsem od Brňáku nečekal.
Napsal/a host Pe***am.cz, 19.6.2020 8:10
Tak koupeno a už nikdy-hnus brrrrrr
Napsal/a host z-***am.cz, 20.6.2020 16:17
Nadprůměr z plechu APA, teď ho měli v Penny za 14,90 Kč.
Napsal/a host Ja***am.cz, 4.7.2020 22:57
Takže - díky hojné diskusi na tomto webu jsem si APA taky zakoupil a ... Čekal jsem, že to bude horší. APA to je, sice z ní leze pasterační pachuť, ale jinak naprosto v pohodě. Vypít se to dalo, atributy pivního stylu splňuje. Nepřekvapují mě proto reakce vyznavačů ležáků, které jsou spíše pozitivní.
Pokud to pro (aspoň malou část) pivomilců bude první schůdek k poznávání pivní rozmanitosti, pak je třeba za to pivovaru SB poděkovat.
Napsal/a znalec Moro, 7.7.2020 6:30
@Pete69:
Ano, starý Moro to myslil vážně - pro některé to může být začátek poznávání pivní rozmanitosti. A jak to vlastně myslil?
Je to prosté - Starobrno rozhodně patří mezi nudná průmyslová piva, která nemají co nabídnout. Leč! Pokud se jeho konzumenti naučili pít taková zlořádstva, jako jsou Zelené pivo, Modrá Kometa, naprosto tristní Reserva, atp. pak setkání se svrchně kvašeným pivem baleným v této plechovce na ně působí jako z jiné planety. To může být onen počátek pivního poznávání. To je mě osobně dobře. Všimli jste si, jak reagují (velmi často) konzumenti ležáků, když dostanou ejl? Co to je za voňavku? To pít nebudu!

A propos - jsem jediný, kdo vnímá, jak má tento pivovar duté fanoušky? A navíc se tím chlubí? Nebo se vám konec reklamy líbí?

... pro moji Mon Chéri. Mo co?

A přiťukávání neotevřenými plechovkami to dokoná!

https://www.youtube.com/watch?v=jKW4Vqa90jk
Napsal/a znalec Moro, 17.7.2020 6:08
Tohle není IPA, ale nejodpornější pivo, jaké jsem v životě pil (a to rozhodně nejsem nijak konzervativní)
Napsal/a host mr***l.com, 21.8.2020 13:22
Po delší době jsem ochutnal Craft APA 12°znovu a bohužel je to jiné pivo než jsem koštoval na začátku léta a v létě. Mé myšlenkové fantazie se naplnily.
Vůně ujde, vzhled také. Chuťově už je to někde jinde. Tehdy mi to pivní styl APA lehce připomínalo, nyní vůbec. Co napsat na závěr. " Jak ptáčka lapají, pěkně mu zpívají " Ale u mě, teda zatím dozpívali. Za pár měsíců znovu okoštuji a napíšu jak šmakovalo.
Napsal/a štamgast MHeavy, 2.11.2020 18:34
Včera jsem si koupil 2 plechovky Starobrno - Craft APA 12° v Tesco. Měli je v sekci výprodej za 13,20. Vůbec jsem netušil, do čeho jdu.
Jedno jsem vypil ještě včera večer a ač nebylo až tak vychlazené (stálo pár hodin při teplotě kolem 8-10 \"C), docela mne příjemně překvapilo. Bohatá pěna, barva, vůně i chuť.
Teď jsem si dal druhé, značně chladnější, přece jen se nám na dnešek ochladilo, takže to už tak nepěnilo, ale opět spokojenost, tak jsem mrknul na web a objevil AP a tyto recenze.
Nejsem velký pivař, občas si nějaké pivko dám, rád zkouším různé druhy piv a je fakt, že většinou mne piva typu IPA moc neoslovovaly, takže toto je pro mne milé překvapení. Přemýšlím, že bych si na kole zajel pro další, ale měli jich tam včera jen pár, tak si moc velkou naději nedávám...
Napsal/a host ja***um.cz, 5.11.2020 14:09
@ host:
Jen poznámka - teplota 8 - 10°C je pro tento styl vcelku ideální. Je dobře, že Ti to chutnalo - možná Tě to nakopne k dalším položkám sekce american pale ale a  zjistíš, co my už víme - že to žádný zázrak není. Spíš naopak.
Napsal/a znalec Moro, 5.11.2020 14:49
@Thymallus: Tady si dovolím zastoupit strážce pivních pořádků Mora, protože se tu dlouho neobjevil :). .

Jen aby bylo jasno i těm, kteří se třeba jen porozhlíží a říkají si, jestli ochutnat IPA/APA. Přečtou si to a většina si řekne: "Panebože.. citrusové pivo, to nechci."

V pivu samozřejmě CITRUSY NEJSOU, chuť citrusů je docílena skladbou chmelů šlechtěných tak, aby evokovaly chutě citrusů, či jiného ovoce.. ale to ty jistě víš a jen jsi to neobratně napsal.
Napsal/a štamgast Pete69, 1.4.2021 17:14
@Pete69: jasně - měl jsem namysli citrusovou chuť, ne citrusy jako citrusy :-)
jdu to přepsat, aby nedošlo k nedorozumění.
Napsal/a štamgast Thymallus, 1.4.2021 17:21

Přidat názor

Zde se můžete podělit o svůj názor na chuť, vůni, charakteristiku a vůbec celkové hodnocení tohoto piva.

Zbývá vám
4096 znaků.



Security Image
Nový obrázek
zavrit

Podívejte se, jak by měl vypadat obrázek piva a jak naopak ne.

Nahráváme pouze obrázky, jichž jsme autory!

Tedy nikoliv obrázky piv převzaté z jiných webů atd.
nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen těsně po načepování, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

V pořádku

Půllitr vyfocen i s lahví, těsně po přelití, je celý, správně barevný, není pootočený a zabírá naprostou většinu obrázku.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je vyfocen za špatného světla, takže není jasná barva piva; navíc půllitr není uprostřed.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr není uprostřed a není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Obrázek je pootočen a půllitr na něm není celý.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Půllitr je vyfocen z příliš velké dálky a navíc je nakloněný.

nahravani obrazku - OK

Není v pořádku

Kamarády máme rádi, nicméně tento web je atlasem piv, nikoliv kamarádů (či jiných nesouvisejících objektů).

Štítky:




© 2013 - 2021 Atlaspiv.cz, napište nám na
Kontaktní e-mail
Vzhled: standardní | mobilní | automatický výběr
Tento web používá k indentifikaci spojení s uživatelem (nikoliv uživatele jako takového) cookies, neb je to technickým standardem. Pokud s tím nesouhlasíte, opustťe tyto stránky a raději ani nepoužívejte internet, protože cookies se používají všude.